Dynamische huisstijl Tramkade Den Bosch
- Concepting
- 2020
- School
We kregen op school als opdracht om een nieuwe dynamische huisstijl te verzinnen voor de Tramkade in Den Bosch. Dat wil zeggen dat het gebaseerd is op data die te vinden zijn op de Tramkade. Het viel me op dat op de gehele Tramkade heel veel woorden en letters zijn. Daarmee ben ik verder gegaan en heb ik een set regels bedacht. Elke letter van het alfabet is een bepaald aantal keer aan te treffen op de Tramkade. Dit aantal staat in mijn concept voor een richting, bijvoorbeeld 0-10 keer te vinden betekent naar rechts, 11-20 keer te vinden betekent naar links, enz. Deze richtingen komen terug in een grid waarin nieuwe logo’s gemaakt kunnen worden. Het gemaakte grid is gebaseerd op een hek dat te vinden is op de Tramkade en de kleuren die ik heb gebruikt komen ook allemaal daarvandaan. De plaats in het grid wordt bepaald door de lengte van het woord waarvoor je een nieuw logo wil maken. Zo zie je hier bijvoorbeeld het logo van de Tramkade. Met deze regels kun je dus voor elk woord een logo maken! Het dynamische zit hem in het feit dat er op de Tramkade vaak nieuwe letters bijkomen, bijvoorbeeld doordat er zich een nieuw bedrijf vestigt of omdat er een festival plaatsvindt.





